Nowość znakomitego wydawcy przewodników-atlasów współczesnych sieci tramwajowych Europy. Na 160 stronach zawarto plany sieci i zdjęcia taboru z dodatkowymi informacjami o poszczególnych miastach: Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Pozycja w języku niemieckim i angielskim.
Czytaj więcej »
Książka „Bydgoskie Autobusy” to już druga, po „Bydgoskich Tramwajach” tak obszerna monografia poświęcona historii bydgoskiej komunikacji miejskiej. Tym razem jest poświęcona autobusom. Z uwagi na niezwykle bogaty materiał została napisana w formie kroniki i obejmuje okres od jej zarania do końca 2020 roku. Dużym atutem książki jest duża ilość niepublikowanych dotąd fotografii, które poza autobusami w dużej części przedstawiają zmieniająca się przez lata Bydgoszcz ... Czytaj więcej »
Tramwaje E6 i doczepy C6 były ostatnimi pojazdami opracowanymi dla Wiedeńskiej Elektrycznej Kolei Miejskiej. W Wiedniu można je było spotkać jako pojazdy obsługujące linię metra U6. Później tabor ten trafił także do Amsterdamu, Utrechtu i Krakowa. Liczne czarno-białe i kolorowe zdjęcia przedstawiają użytkowanie pojazdów w Wiedniu, a następnie w innych miastach. Autorzy przedstawiają dokładne tabele z renumeracją oraz różne modernizacje jakie zastosowano w tych pojazdach.... Czytaj więcej »
Prezentujemy państwu najnowszą edycję Atlasu kolejowego Szwajcarii. Na 106 stronach znajdą państwo mapy sieci kolejowej wraz z bocznicami, kolejami wąskotorowymi i prywatnymi w skali 1:150 000. Są zaznaczone także linie zlikwidowane, koleje linowe i zębate, stacje przeładunkowe tirów, kilometraż, tunele i inne ciekawostki. Poza mapami głównymi przedstawiono również węzły kolejowe w większej skali - 1:50 000. W tej edycji także wiele ogólnoniemieckich map tematycznych. Legenda... Czytaj więcej »
Kalendarz o dość niekonwencjonalnym układzie dni i tygodni (w formacie tabeli przyjazdów i odjazdów) z ładnymi zdjęciami współczesnej kolei. ŚWIETNY POMYSŁ NA NIEDROGI PREZENT DLA MIŁOŚNIKA WSPÓŁCZESNEJ KOLEI!
Czytaj więcej »Z cukrowni działających przed II wojną światową na dzisiejszym Pomorzu Zachodnim po zakończeniu działań wojennych wybrano do odbudowy trzy cukrownie w: Gryficach, Kluczewie i Szczecinie. Każda cukrownia miała bocznicę normalnotorową, obsługiwaną własnymi parowozami, a później lokomotywami spalinowymi. Ponadto cukrownie w Gryficach i Szczecinie miały bocznice wąskotorowe, a cukrownia w Kluczewie zbudowała sieć kolei wąskotorowych o długości prawie 100 kilometrów. Autor... Czytaj więcej »
Jakiś czas temu nasze wydawnictwo opublikowało monografię słynnego pruskiego parowozu P 8, znanego z polskich kolei jako seria Ok1. Była to konstrukcja tak genialna, że konstruktorzy pierwszego zamówionego dla PKP parowozu pasażerskiego postanowili wzorować się właśnie na tej lokomotywie. Pozostawiono niezmienione podwozie i silniki parowe, dając nowy, nowocześniejszy kocioł i wygodniejszą dla obsługi budkę maszynisty. Pierwszych pięć maszyn budowanych w niemieckiej wytwórni... Czytaj więcej »
W tym numerze Stalowych Szlaków artykuły o: Kolejach Śląskich, podróżach fotograficznych po Pomorzu w 1979 i 1988, zlocie parowozów w Środzie Wielkopolskiej.
Czytaj więcej »W tym numerze Stalowych Szlaków artykuły o: Kolei torfowej Krakulice, Kolei leśnej w Rytlu, Pikniku tramwajowym i paradzie tramwajów, Lokomotywach EU04, Taborze sekscji Mławskiej Kolei Dojazdowej i in.
Czytaj więcej »Książka poświęcona kolejom w małym ale pięknym kraju - Czarnogórze. Zawiera ponad 310 ilustracji i specjalnie przygotowane mapy. Książka zawiera informacje na temat kolei państwowych i przemysłowych o rozstawie torów 600 mm, 750 mm, 760 mm i 1435 mm w Czarnogórze oraz lokomotyw. Książka w języku angielskim.
Czytaj więcej »