W GRUDNIU PEŁNA MOBILIZACJA! WYSYŁAMY PACZKI CODZIENNIE ZGODNIE Z KOLEJNOŚCIĄ ZAMÓWIEŃ. OSTATNI DZIEŃ PRACY PRZED ŚWIĘTAMI - 20 XII.
W GRUDNIU PEŁNA MOBILIZACJA! WYSYŁAMY PACZKI CODZIENNIE ZGODNIE Z KOLEJNOŚCIĄ ZAMÓWIEŃ. OSTATNI DZIEŃ PRACY PRZED ŚWIĘTAMI - 20 XII.
Wreszcie jest album o Śląskim Okręgu Kolejowym... Ale jaki?! Czy widzieliście kiedykolwiek książkę o kolei mającą 544 stron i 1096 zdjęć? Nie mogliście bo dopiero się taka ukazała! To album o Śląskim Okręgu Kolejowym - swoisty dokument epoki który prezentuje dzień powszedni na najbardziej zurbanizowanym i uprzemysłowionym regionie kraju od lat 60. do 90. XX stulecia. Nieprzypadkowo — był to okres nadzwyczaj intensywnej działalności górnośląskiego przemysłu ciężkiego... Czytaj więcej »
Galicyjska Kolej Transwersalna powstała pod koniec XIX wieku jako gigantyczna inwestycja Monarchii Austro-Węgierskiej. Mająca prawie 800 km linia łącząca Czadcę z Husiatynem poprzez Żywiec, Suchą Beskidzką, Nowy Sącz, Biecz, Jasło, Krosno, Sanok, Sambor i Stanisławów urzeka do dzisiaj zarówno z powodu przebiegu przez góry i pogórza jak także dzięki architekturze dworców charakterystycznych dla tamtej epoki i jej projektodawców. Bogactwo zamieszczonego w albumie materiału... Czytaj więcej »
Kolejny tom o malowniczo położonych liniach lokalnych w Małopolsce niestety w części już zlikwidowanych lub pozbawionych planowego ruchu pasażerskiego. Tytuł obejmuje historię linii: Siersza Wodna-Trzebinia-Wadowice-Skawce, Bolęcin-Jaworzno. Jej autor - Marek Ćwikła - pracował nad tym tytułem wiele lat, zbierając źródła, dokumenty i ilustracje w wielu miejscach.
Czytaj więcej »Dzieje transportu szynowego w Rudzie Śląskiej przedstawione w bogato ilustrowanym albumie, zawierającym ponad 900 fotografii w większości nie publikowanych. Wysoce staranny dobór materiału, pozwala na dokładne zapoznanie się z niewątpliwie ciekawą historią kolei żelaznej oraz tramwajów w Rudzie Śląskiej. 15 listopada 1845 r., budowana od Wrocławia do Mysłowic Kolej Górnośląska, dotarła do Rudy i Chebzia ― obecnych dzielnic miasta. Fakt ten zapoczątkował w kolejnych... Czytaj więcej »
Początek kolei w Inowrocławiu to lata 1872–1873, kiedy to otwarto pierwszą linię kolejową zbudowaną przez Towarzystwo Kolei Górnośląskich. Uruchomienie tych pierwszych połączeń kolejowych wpłynęło na rozwój miasta oraz lokalnego przemysłu co zaowocowało budową kolejnych lokalnych linii kolejowych. Publikacja ma za zadanie przedstawienie historii inowrocławskiego węzła na przestrzeni blisko 150 lat, a tradycyjnie bardzo bogata warstwa ilustracyjna w znakomity sposób ją... Czytaj więcej »
To pierwsza pozycja poświęcona kolejnictwu w Jaworznie, która opisuje nie tylko kolej normalnotorową, ale również wąskotorowe, piaskowe, linowe i bocznice wszystkich zakładów na terenie miasta. Przedstawione są te największe jak elektrownie, kopalnie, czy cementownia oraz pomniejsze. Książka została wzbogacona 700 zdjęciami, mapami i schematami z różnych okresów. Dodatkowym bonusem do książki jest duża mapa Jaworzna umieszczona w tylnej kieszonce ze wszystkimi nieistniejącymi... Czytaj więcej »
Oddajemy do rąk czytelników książkę o lokalnej, malowniczo położonej linii kolejowej z Bielska Białej do Kalwarii. Dzieje tej linii kolejowej są typowym przykładem rozwoju i późniejszej utraty znaczenia kolei lokalnej, położonej nieco na uboczu najważniejszych szlaków kolejowych PKP. Jej autor - Marek Ćwikła - pracował nad tym tytułem wiele lat, zbierając źródła, dokumenty i ilustracje w wielu miejscach. Efekty tego są imponujące.
Czytaj więcej »II wydanie hitu sprzed 10 lat! Ponownie w sprzedaży monografia Magistrali węglowej - jednej z największych inwestycji II Rzeczpospolitej Polskiej. Znaczenie magistrali było ogromne, nie tylko w dziedzinie gospodarczej, ale również politycznej, społecznej czy nawet militarnej. W istotny sposób wpłynęła na życie dopiero co odrodzonego państwa polskiego. Do dzisiaj pozostaje jedną z najważniejszych w ruchu towarowym linii kolejowej w naszym kraju i należy ze względu na historię... Czytaj więcej »
Historia ogromnego kolejowego węzła katowickiego składającego się z 12 stacjami i 13 posterunków odgałęźnych rozpoczęła się się w 1846 roku. Od 1854 r. węzeł normalnotorowy stopniowo uzupełniały tory wąskie o prześwicie 785 mm. Wreszcie węzeł ten doczekał się pierwszej monografii. Jej ogromnym atutem poza samą treścią, będą fotografie, w przeważającej mierze niepublikowane, a niektóre szokujące (np. fazy wysadzania kamienicy w centrum Katowic pod nowy dworzec).... Czytaj więcej »
W tym roku rozpoczniemy wydawanie naszej kolejnej serii wydawniczej którą nazwaliśmy Romantyzm lokalnych kolei. W tym cyklu będziemy wydawać publikacje o typowych kolejowych liniach lokalnych - czasami już zlikwidowanych i nieco zapomnianych, a czasami nadal funkcjonujących. Publikacją otwierającą ten cykl będzie książka Romana Garbacika Dzieje kolei kocmyrzowskiej 1899-2010 o uroczej linii kolejowej łączącej Kraków z Kocmyrzowem.
Czytaj więcej »