W DNIACH 06.05.24-21.05.24 FIRMA BĘDZIE NIECZYNNA - URLOP / URLAUB / HOLIDAYS .
W DNIACH 06.05.24-21.05.24 FIRMA BĘDZIE NIECZYNNA - URLOP / URLAUB / HOLIDAYS .
To pierwsza pozycja poświęcona kolejnictwu w Jaworznie, która opisuje nie tylko kolej normalnotorową, ale również wąskotorowe, piaskowe, linowe i bocznice wszystkich zakładów na terenie miasta. Przedstawione są te największe jak elektrownie, kopalnie, czy cementownia oraz pomniejsze. Książka została wzbogacona 700 zdjęciami, mapami i schematami z różnych okresów. Dodatkowym bonusem do książki jest duża mapa Jaworzna umieszczona w tylnej kieszonce ze wszystkimi nieistniejącymi... Czytaj więcej »
Historia ogromnego kolejowego węzła katowickiego składającego się z 12 stacjami i 13 posterunków odgałęźnych rozpoczęła się się w 1846 roku. Od 1854 r. węzeł normalnotorowy stopniowo uzupełniały tory wąskie o prześwicie 785 mm. Wreszcie węzeł ten doczekał się pierwszej monografii. Jej ogromnym atutem poza samą treścią, będą fotografie, w przeważającej mierze niepublikowane, a niektóre szokujące (np. fazy wysadzania kamienicy w centrum Katowic pod nowy dworzec).... Czytaj więcej »
Kolejny tom o malowniczo położonych liniach lokalnych w Małopolsce niestety w części już zlikwidowanych lub pozbawionych planowego ruchu pasażerskiego. Tytuł obejmuje historię linii: Siersza Wodna-Trzebinia-Wadowice-Skawce, Bolęcin-Jaworzno. Jej autor - Marek Ćwikła - pracował nad tym tytułem wiele lat, zbierając źródła, dokumenty i ilustracje w wielu miejscach.
Czytaj więcej »Początek kolei w Inowrocławiu to lata 1872–1873, kiedy to otwarto pierwszą linię kolejową zbudowaną przez Towarzystwo Kolei Górnośląskich. Uruchomienie tych pierwszych połączeń kolejowych wpłynęło na rozwój miasta oraz lokalnego przemysłu co zaowocowało budową kolejnych lokalnych linii kolejowych. Publikacja ma za zadanie przedstawienie historii inowrocławskiego węzła na przestrzeni blisko 150 lat, a tradycyjnie bardzo bogata warstwa ilustracyjna w znakomity sposób ją... Czytaj więcej »
Prezentujemy państwu najnowszą edycję Atlasu kolejowego Austrii. Na 138 stronach znajdą państwo mapy sieci kolejowej wraz z bocznicami, kolejami wąskotorowymi i prywatnymi w skali 1:150 000. Są zaznaczone także linie zlikwidowane, koleje linowe, kilometraż, kolejowe przeprawy promowe, tunele i inne ciekawostki. Poza mapami głównymi kilkadziesiąt największych węzłów kolejowych w większej skali 1:50 000. Legenda w jęz. niemieckim, angielskim, francuskim i włoskim.
Czytaj więcej »Prezentujemy państwu pierwsze wydanie Atlasu kolei francuskich (część północna). Na 80 stronach znajdą państwo mapy sieci kolejowej wraz z bocznicami, kolejami wąskotorowymi i prywatnymi w skali 1:300 000. Są zaznaczone także linie zlikwidowane, koleje linowe, kilometraż, kolejowe przeprawy promowe, tunele i inne ciekawostki. Poza mapami głównymi pokazano największe węzły kolejowe w większej skali 1:150 000. Legenda w jęz. niemieckim i francuskim.
Czytaj więcej »Dzieje transportu szynowego w Rudzie Śląskiej przedstawione w bogato ilustrowanym albumie, zawierającym ponad 900 fotografii w większości nie publikowanych. Wysoce staranny dobór materiału, pozwala na dokładne zapoznanie się z niewątpliwie ciekawą historią kolei żelaznej oraz tramwajów w Rudzie Śląskiej. 15 listopada 1845 r., budowana od Wrocławia do Mysłowic Kolej Górnośląska, dotarła do Rudy i Chebzia ― obecnych dzielnic miasta. Fakt ten zapoczątkował w kolejnych... Czytaj więcej »
Tym razem autorzy, Roman Garbacik i Konrad Garbacik proponują nam wgląd w dzieje parowozu serii Ty43, produkowanego na podstawie pozostawionych po wojnie części i dokumentacji niemieckiej lokomotywy serii 42 (seria PKP: Ty3). Popularnych Helmutów, czyli parowozów serii Ty3/43 było tylko 129 sztuk i jako cięższa odmiana liczniejszych Kriegsloków Ty2/42 była ona niekiedy z nimi mylona. Rodowód, opis techniczny, obfity materiał ilustracyjny a nadto wszystkie przebiegi służb tych... Czytaj więcej »
Monografia parowozu TKt48 zwanego „tekatką”, „osiołkiem” lub „uszatkiem”. Parowóz ten od początku projektowany jako lokomotywa do pociągów osobowych otrzymał oznaczenie parowozu towarowego, gdyż średnica kół była o kilka centymetrów mniejsza, niż to przewidywały normy dla parowozów pasażerskich. Przez kilka dekad maszyny te pracowały w ruchu aglomeracyjnym, na liniach drugorzędnych, a szczególnie na trasach górskich i podgórskich. Parowozy tej serii dotrwały... Czytaj więcej »
Dostępna jest najnowsza monografia z naszej serii poświęconej parowozom. Tym razem jest to wyczerpująca monografia jednego z najsilniejszych parowozów na sieci PKP i jednej z nielicznych konstrukcji trzycylindrowych eksploatowanych przez nasze koleje — niemieckiego parowozu BR 44, na kolejach niemieckich noszącego przydomek „Jumbo” (Słoń). Przedstawimy interesującą genezę powstania tej lokomotywy i jej służbę na kolejach niemieckich, opis konstrukcji i wyczerpujące statystyki.... Czytaj więcej »