II gatunek. OBNIŻONA CENA Z POWODU USZKODZONEJ OKŁADKI (np. problem z grzbietem, uszkodzony któryś z rożków, zarysowania, pobrudzenie itp). Kolejny tytuł z naszej bestsellerowej albumowej serii Najciekawsze linie kolejowe Polski którą cechuje znakomity dobór tematu, wspaniałe ilustracje i to że każdy miłośnik kolei chce ją mieć w swojej biblioteczce... W publikacji przedstawione zostały kulisy powstania linii oraz historia jej eksploatacji, od symbolicznego wbicia pierwszej łopaty... Czytaj więcej »
Budowa Magistrali Węglowej była nie tylko wybitnym przedsięwzięciem polskich kolei, ale również największą inwestycją logistyczną w okresie II Rzeczpospolitej Polskiej. Znaczenie magistrali było ogromne, nie tylko w dziedzinie gospodarczej, ale również politycznej, społecznej czy nawet militarnej. W istotny sposób wpłynęła na życie dopiero co odrodzonego państwa polskiego. Do dzisiaj pozostaje jedną z najważniejszych w ruchu towarowym linii kolejowej w naszym kraju. Nareszcie... Czytaj więcej »
II wydanie hitu sprzed 10 lat! Ponownie w sprzedaży monografia Magistrali węglowej - jednej z największych inwestycji II Rzeczpospolitej Polskiej. Znaczenie magistrali było ogromne, nie tylko w dziedzinie gospodarczej, ale również politycznej, społecznej czy nawet militarnej. W istotny sposób wpłynęła na życie dopiero co odrodzonego państwa polskiego. Do dzisiaj pozostaje jedną z najważniejszych w ruchu towarowym linii kolejowej w naszym kraju i należy ze względu na historię... Czytaj więcej »
Dzieje transportu szynowego w Rudzie Śląskiej przedstawione w bogato ilustrowanym albumie, zawierającym ponad 900 fotografii w większości nie publikowanych. Wysoce staranny dobór materiału, pozwala na dokładne zapoznanie się z niewątpliwie ciekawą historią kolei żelaznej oraz tramwajów w Rudzie Śląskiej. 15 listopada 1845 r., budowana od Wrocławia do Mysłowic Kolej Górnośląska, dotarła do Rudy i Chebzia ― obecnych dzielnic miasta. Fakt ten zapoczątkował w kolejnych... Czytaj więcej »
Historia bydgoskiego węzła kolejowego rozpoczyna się w 1851r. wraz z uruchomieniem pierwszego odcinka legendarnej Kolei Wschodniej „Ostbahn”. Od tego momentu następuje szybki rozwój miasta, które dzięki budowie kolejnych linii staje się jednym z najważniejszych węzłów kolejowych. W przygotowywanej monografii przedstawiona zostanie ponad 160-letnia historia kolei w Bydgoszczy z licznymi przykładami oryginalnego i nowatorskiego budownictwa i wyjątkowego taboru stacjonującego... Czytaj więcej »
02.11.1845 r. do Gliwic wjechał pierwszy pociąg, korzystając z najstarszej na obecnych ziemiach polskich linii kolejowych z Wrocławia. Położenie na ważnej magistrali kolejowej przyczyniło się do rozkwitu miasta nad Kłodnicą. Przy ciągle rozbudowywanej stacji towarowej powstały dwa duże zakłady naprawcze taboru. Niezależnie od kolei normalnotorowej w Gliwicach funkcjonowała rozbudowana sieć kolei wąskotorowych. Węzeł w Gliwicach to cztery duże stacje, trzy posterunki odgałęźne... Czytaj więcej »
Początek kolei w Inowrocławiu to lata 1872–1873, kiedy to otwarto pierwszą linię kolejową zbudowaną przez Towarzystwo Kolei Górnośląskich. Uruchomienie tych pierwszych połączeń kolejowych wpłynęło na rozwój miasta oraz lokalnego przemysłu co zaowocowało budową kolejnych lokalnych linii kolejowych. Publikacja ma za zadanie przedstawienie historii inowrocławskiego węzła na przestrzeni blisko 150 lat, a tradycyjnie bardzo bogata warstwa ilustracyjna w znakomity sposób ją... Czytaj więcej »
Historia ogromnego kolejowego węzła katowickiego składającego się z 12 stacjami i 13 posterunków odgałęźnych rozpoczęła się się w 1846 roku. Od 1854 r. węzeł normalnotorowy stopniowo uzupełniały tory wąskie o prześwicie 785 mm. Wreszcie węzeł ten doczekał się pierwszej monografii. Jej ogromnym atutem poza samą treścią, będą fotografie, w przeważającej mierze niepublikowane, a niektóre szokujące (np. fazy wysadzania kamienicy w centrum Katowic pod nowy dworzec).... Czytaj więcej »