W GRUDNIU PEŁNA MOBILIZACJA! WYSYŁAMY PACZKI CODZIENNIE ZGODNIE Z KOLEJNOŚCIĄ ZAMÓWIEŃ. OSTATNI DZIEŃ PRACY PRZED ŚWIĘTAMI - 20 XII.
W GRUDNIU PEŁNA MOBILIZACJA! WYSYŁAMY PACZKI CODZIENNIE ZGODNIE Z KOLEJNOŚCIĄ ZAMÓWIEŃ. OSTATNI DZIEŃ PRACY PRZED ŚWIĘTAMI - 20 XII.
Pruskie parowozy P 8, których konstruktorem był pochodzący z Opola niemiecki inżynier Robert Garbe, to jedna z najgenialniejszych konstrukcji parowozowych w dziejach. Budowana w pierwszych dwóch dekadach XX wieku lokomotywa początkowo była planowana jako parowóz pośpieszny, wkrótce przemianowaną ją jednak na osobową i w takiej roli była znana w całej Europie. W Polsce od początku istnienia PKP aż do lat 70. była podstawowym pojazdem trakcyjnym do lokalnego ruchu pasażerskiego... Czytaj więcej »
Reprint mapy kolejowej Polski z 1951 r. z zasobów CIA. Warto zwrócić uwagę, że mapa pochodzi sprzed korekty granic w 1953 r. między Polską, a ZSRR, na mapie wyraźnie zaznaczono uszkodzone w czasie wojny mosty. Do mapy dołączony reprint CIA z opisem mostów które strona polska odbudowywała lub zamierzała odbudować. Nazwy miejscowości na Ziemiach Odzyskanych jeszcze po niemiecku.
Czytaj więcej »W Niemczech systemy metra znajdziemy poza Berlinem także w Norymberdze, Monachium, Hamburgu, Stuttgarcie, Frankfurcie M. i miastach Zagłębia Ruhry. Za pomocą tego przewodnika i zawartych w nim: opisów, map i zdjęć, łatwiej będzie pojąć skalę rozbudowanych sieci metra w tych miastach. Pozycja w języku niemieckim i angielskim.
Czytaj więcej »
Początek kolei w Inowrocławiu to lata 1872–1873, kiedy to otwarto pierwszą linię kolejową zbudowaną przez Towarzystwo Kolei Górnośląskich. Uruchomienie tych pierwszych połączeń kolejowych wpłynęło na rozwój miasta oraz lokalnego przemysłu co zaowocowało budową kolejnych lokalnych linii kolejowych. Publikacja ma za zadanie przedstawienie historii inowrocławskiego węzła na przestrzeni blisko 150 lat, a tradycyjnie bardzo bogata warstwa ilustracyjna w znakomity sposób ją... Czytaj więcej »
Monografia parowozu TKt48 zwanego „tekatką”, „osiołkiem” lub „uszatkiem”. Parowóz ten od początku projektowany jako lokomotywa do pociągów osobowych otrzymał oznaczenie parowozu towarowego, gdyż średnica kół była o kilka centymetrów mniejsza, niż to przewidywały normy dla parowozów pasażerskich. Przez kilka dekad maszyny te pracowały w ruchu aglomeracyjnym, na liniach drugorzędnych, a szczególnie na trasach górskich i podgórskich. Parowozy tej serii dotrwały... Czytaj więcej »
Hamburg to jedno z największych miast Niemeic z bardzo bogatą infrastrukturą komunikacyjną.Za pomocą tego przewodnika i zawartych w nim: opisów, map i zdjęć, łatwiej będzie pojąć skalę rozbudowanych sieci komunikacyjnych Wiednia. Pozycja w języku niemieckim i angielskim.
Czytaj więcej »
Stolice państwa mają zazwyczaj tak rozbudowane systemy komunikacyjne, że doczekały się osobnych wydawnictw. Za pomocą tego przewodnika i zawartych w nim: opisów, map i zdjęć, łatwiej będzie pojąć skalę rozbudowanych sieci komunikacyjnych Paryża. Pozycja w języku niemieckim i angielskim.
Czytaj więcej »
Pierwsza mapa sieci kolejowej Serbii, Kosowa, Czarnogóry. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz bardzo wiele linii wąskotorowych. To kraje górzyste w których koleje wąskotorowe np. w przemyśle drzewnym pełniły ogromne znaczenie. Na mapie zaznaczono również linie kolejowe których rozpoczęto budowę a których nie dokończono. Węzeł Belgrad – powiększono. Na mapie zaznaczono kilometraże i orientacyjne obiekty geograficzne (rzeki, jeziora).... Czytaj więcej »
To pierwsza pozycja poświęcona kolejnictwu w Jaworznie, która opisuje nie tylko kolej normalnotorową, ale również wąskotorowe, piaskowe, linowe i bocznice wszystkich zakładów na terenie miasta. Przedstawione są te największe jak elektrownie, kopalnie, czy cementownia oraz pomniejsze. Książka została wzbogacona 700 zdjęciami, mapami i schematami z różnych okresów. Dodatkowym bonusem do książki jest duża mapa Jaworzna umieszczona w tylnej kieszonce ze wszystkimi nieistniejącymi... Czytaj więcej »
Oddajemy do rąk czytelników książkę o lokalnej, malowniczo położonej linii kolejowej z Bielska Białej do Kalwarii. Dzieje tej linii kolejowej są typowym przykładem rozwoju i późniejszej utraty znaczenia kolei lokalnej, położonej nieco na uboczu najważniejszych szlaków kolejowych PKP. Jej autor - Marek Ćwikła - pracował nad tym tytułem wiele lat, zbierając źródła, dokumenty i ilustracje w wielu miejscach. Efekty tego są imponujące.
Czytaj więcej »