20-28.03.2025 FIRMA NIECZYNNA. PRZEPRASZAMY!
Prezentujemy państwu najnowszą 11. edycję Atlasu kolejowego Niemiec. Na ok. 256 stronach znajdą państwo mapy sieci kolejowej wraz z bocznicami, kolejami wąskotorowymi i prywatnymi w skali 1:300 000. Są zaznaczone także linie zlikwidowane, koleje linowe, kilometraż, kolejowe przeprawy promowe, tunele i inne ciekawostki. Poza mapami głównymi kilkadziesiąt największych węzłów kolejowych w większej skali 1:100 000. W tej edycji także wiele ogólnoniemieckich map tematycznych. Legenda... Czytaj więcej »
Prezentujemy państwu najnowszą edycję Atlasu kolejowego Szwajcarii. Na 106 stronach znajdą państwo mapy sieci kolejowej wraz z bocznicami, kolejami wąskotorowymi i prywatnymi w skali 1:150 000. Są zaznaczone także linie zlikwidowane, koleje linowe i zębate, stacje przeładunkowe tirów, kilometraż, tunele i inne ciekawostki. Poza mapami głównymi przedstawiono również węzły kolejowe w większej skali - 1:50 000. W tej edycji także wiele ogólnoniemieckich map tematycznych. Legenda... Czytaj więcej »
Galicyjska Kolej Transwersalna powstała pod koniec XIX wieku jako gigantyczna inwestycja Monarchii Austro-Węgierskiej. Mająca prawie 800 km linia łącząca Czadcę z Husiatynem poprzez Żywiec, Suchą Beskidzką, Nowy Sącz, Biecz, Jasło, Krosno, Sanok, Sambor i Stanisławów urzeka do dzisiaj zarówno z powodu przebiegu przez góry i pogórza jak także dzięki architekturze dworców charakterystycznych dla tamtej epoki i jej projektodawców. Bogactwo zamieszczonego w albumie materiału... Czytaj więcej »
Michał Zajfert — podróżnik i pasjonat kolei wąskotorowych — swoją przygodę z fotografią zaczął już w latach 80. Udało mu się udokumentować wiele unikalnych miejsc, po których często nie ma już śladu — nie tylko z obszaru PKP, ale też z wielu kolei przemysłowych czy leśnych. W albumie znajdziemy 686 starannie wybranych fotografii z podziałem na poszczególne dawne dyrekcje. Album rozpoczyna naszą ekskluzywną serię EUROSPRINTER GALERIA w której będziemy prezentować... Czytaj więcej »
Wreszcie jest album o Śląskim Okręgu Kolejowym... Ale jaki?! Czy widzieliście kiedykolwiek książkę o kolei mającą 544 stron i 1096 zdjęć? Nie mogliście bo dopiero się taka ukazała! To album o Śląskim Okręgu Kolejowym - swoisty dokument epoki który prezentuje dzień powszedni na najbardziej zurbanizowanym i uprzemysłowionym regionie kraju od lat 60. do 90. XX stulecia. Nieprzypadkowo — był to okres nadzwyczaj intensywnej działalności górnośląskiego przemysłu ciężkiego... Czytaj więcej »
Wprowadzamy ofertę tańszego zakupu całej "parowozowej sagi" jaką wydaliśmy: Ty2, Ty43, Ok1, TKt48, Ty4, Ok22 ze zniżką 10% dla osób którzy nie mają żadnego z tych tytułów, a chcieliby mieć wszystkie. Do tej pory nie było takiej możliwości bo zawsze brakowało któregoś z albumów. Teraz chwilowo dostępne są wszystkie. Można to wykorzystać. :)
Czytaj więcej »
Historia kolei w Rzeszowie i na całym Podkarpaciu rozpoczęła się w 1858 roku kiedy to do Rzeszowa doprowadzono linię kolejową z Krakowa. Jeśli interesują Cię jakie były dalsze losy kolei w tym regionie poprzez okres austriacki, burzliwy okres I i II wojny światowej, II Rzeczpospolitej, w czasie PRL-u aż po czasy współczesne to publikacja ta jest dla Ciebie! Książka zawiera ponad 240 zdjęć (niepublikowanych wcześniej!!!), a także schematy układów stacyjnych, statystyki lokomotyw,... Czytaj więcej »
Budowa Magistrali Węglowej była nie tylko wybitnym przedsięwzięciem polskich kolei, ale również największą inwestycją logistyczną w okresie II Rzeczpospolitej Polskiej. Znaczenie magistrali było ogromne, nie tylko w dziedzinie gospodarczej, ale również politycznej, społecznej czy nawet militarnej. W istotny sposób wpłynęła na życie dopiero co odrodzonego państwa polskiego. Do dzisiaj pozostaje jedną z najważniejszych w ruchu towarowym linii kolejowej w naszym kraju. Nareszcie... Czytaj więcej »
Prezentowany Czytelnikowi tom pierwszy opisuje historię kolei piaskowych słowem i dokumentem. Opracowanie niniejsze stanowi pierwszą próbę kompleksowego ujęcia dziejów kolei piaskowych na Śląsku. Do tej pory informacje związane z tym tematem ukazywały się okazjonalnie i dotyczyły tylko wybranych zagadnień. Całość materiału podzielono na dziesięć rozdziałów głównych, z których jeden poświęcono kolejom wąskotorowym, natomiast pozostałe dotyczą kolei normalnotorowych.... Czytaj więcej »
02.11.1845 r. do Gliwic wjechał pierwszy pociąg, korzystając z najstarszej na obecnych ziemiach polskich linii kolejowych z Wrocławia. Położenie na ważnej magistrali kolejowej przyczyniło się do rozkwitu miasta nad Kłodnicą. Przy ciągle rozbudowywanej stacji towarowej powstały dwa duże zakłady naprawcze taboru. Niezależnie od kolei normalnotorowej w Gliwicach funkcjonowała rozbudowana sieć kolei wąskotorowych. Węzeł w Gliwicach to cztery duże stacje, trzy posterunki odgałęźne... Czytaj więcej »