Tutaj prezentujemy najczęściej zamawiane tytuły.
Nowe i długo oczekiwanie wydanie po 10 latach od poprzedniego. Tym razem spełniliśmy postulat podróżników kolejowych o poręczności. Format został nieco zmniejszony z A4 na B5. W atlasie zamieściliśmy 92 arkuszów map Polski w skali 1:330 000 i 42 powiększeń największych węzłów, skorowidz, legendy w językach: polskim, czeskim, niemieckim, angielskim. Nowości jakie wprowadziliśmy to wiele nowych oznaczeń i ikonek, nachylenia maksymalne na liniach kolejowych, stacje obsługiwane... Czytaj więcej »
Historia ogromnego kolejowego węzła katowickiego składającego się z 12 stacjami i 13 posterunków odgałęźnych rozpoczęła się się w 1846 roku. Od 1854 r. węzeł normalnotorowy stopniowo uzupełniały tory wąskie o prześwicie 785 mm. Wreszcie węzeł ten doczekał się pierwszej monografii. Jej ogromnym atutem poza samą treścią, będą fotografie, w przeważającej mierze niepublikowane, a niektóre szokujące (np. fazy wysadzania kamienicy w centrum Katowic pod nowy dworzec).... Czytaj więcej »
Monografia parowozu TKt48 zwanego „tekatką”, „osiołkiem” lub „uszatkiem”. Parowóz ten od początku projektowany jako lokomotywa do pociągów osobowych otrzymał oznaczenie parowozu towarowego, gdyż średnica kół była o kilka centymetrów mniejsza, niż to przewidywały normy dla parowozów pasażerskich. Przez kilka dekad maszyny te pracowały w ruchu aglomeracyjnym, na liniach drugorzędnych, a szczególnie na trasach górskich i podgórskich. Parowozy tej serii dotrwały... Czytaj więcej »
II wydanie hitu sprzed 10 lat! Ponownie w sprzedaży monografia Magistrali węglowej - jednej z największych inwestycji II Rzeczpospolitej Polskiej. Znaczenie magistrali było ogromne, nie tylko w dziedzinie gospodarczej, ale również politycznej, społecznej czy nawet militarnej. W istotny sposób wpłynęła na życie dopiero co odrodzonego państwa polskiego. Do dzisiaj pozostaje jedną z najważniejszych w ruchu towarowym linii kolejowej w naszym kraju i należy ze względu na historię... Czytaj więcej »
II WYDANIE
Tą serią parowozu rozpoczęliśmy cykl poświęcony trakcji parowej. Na prośbę czytelników którym nie udało "załapać się" na pierwsze wydanie, planujemy nowe wydanie. Temat nie został wybrany przypadkowo gdyż parowozy Ty2 (BR52) to najpopularniejsza seria parowozu, w praktyce użytkowana była w całym kraju i w praktycznie każdej roli (pociągi towarowe, osobowe, pospieszne, a także manewry). W zamierzeniu miał to być uniwersalny parowóz który doprowadzi do... Czytaj więcej »
Tym razem autorzy, Roman Garbacik i Konrad Garbacik proponują nam wgląd w dzieje parowozu serii Ty43, produkowanego na podstawie pozostawionych po wojnie części i dokumentacji niemieckiej lokomotywy serii 42 (seria PKP: Ty3). Popularnych Helmutów, czyli parowozów serii Ty3/43 było tylko 129 sztuk i jako cięższa odmiana liczniejszych Kriegsloków Ty2/42 była ona niekiedy z nimi mylona. Rodowód, opis techniczny, obfity materiał ilustracyjny a nadto wszystkie przebiegi służb tych... Czytaj więcej »