Pierwsza dokładna mapa sieci kolejowej krajów nadbałtyckich. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz linie wąskotorowe. Niektóre węzły (Wilno, Kowno, Ryga, Tallin i in.) – powiększono. Na mapie zaznaczono kilometraże i orientacyjne obiekty geograficzne (rzeki, jeziora). Legenda w językach: polskim, angielskim, niemieckim, rosyjskim, łotewskim, litewskim i estońskim. Konieczna do wzięcia ze sobą na każdą eskapadę do tego pięknego regionu.... Read more »
Dokładna mapa sieci kolejowej Bułgarii. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz linie wąskotorowe i przemysłowe. Węzeł Sofia - powiększony. Na mapie zaznaczono kilometraże i orientacyjne obiekty geograficzne (rzeki, jeziora). Legenda w językach: polskim, angielskim, niemieckim i bułgarskim. Konieczna do wzięcia ze sobą na każdą eskapadę do tego pięknego kraju. Skala mapy 1:1000000.
Read more »Pierwsza mapa sieci kolejowej Serbii, Kosowa, Czarnogóry. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz bardzo wiele linii wąskotorowych. To kraje górzyste w których koleje wąskotorowe np. w przemyśle drzewnym pełniły ogromne znaczenie. Na mapie zaznaczono również linie kolejowe których rozpoczęto budowę a których nie dokończono. Węzeł Belgrad – powiększono. Na mapie zaznaczono kilometraże i orientacyjne obiekty geograficzne (rzeki, jeziora).... Read more »
Dokładna mapa sieci kolejowej Węgier i Słowacji. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz bardzo wiele linii wąskotorowych. Niektóre większe węzły kolejowe (np. Budapeszt, Debrecen, Koszyce, Bratislava) – powiększono. Na mapie zaznaczono kilometraże i orientacyjne obiekty geograficzne (rzeki, jeziora). Legenda w językach: polskim, angielskim, niemieckim, słowackim, węgierskim. Konieczna do wzięcia ze sobą na każdą eskapadę do tego pięknego... Read more »
Pierwsza dokładna mapa sieci kolejowej bardzo ciekawej i zróżnicowanej pod każdym względem Rumunii. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz bardzo wiele linii wąskotorowych. Rumunia to kraj górzysty w którym koleje wąskotorowe np. w przemyśle drzewnym pełniły ogromne znaczenie. Na mapie zaznaczono również linie kolejowe których rozpoczęto budowę a których nie dokończono. Niektóre większe węzły kolejowe (np. Bukareszt, Timisoara, Braila... Read more »
Specjalny nr EK Special 128 poświęcony lokomotywom BR232 "Ludmilla" jakie trafiły na koleje w dawnej NRD i po zjednoczeniu zostały przejęte przez koleje DB. W eksploatacji do dzisiaj. Poza ruchem towarowym były wykorzystywane także w ruchu pasażerskim. Pozycja w języku niemieckim.
Read more »Pozycja w języku niemieckim z cyklu specjalnych zeszytów EK-Special poświęcona niemieckim parowozom wojennym czyli także BR52 - znanej w Polsce jako Ty2.
Read more »
Dodatek do monumentalnego III tomowego dzieła o wagonach. Wydany w formie teczki z luźnymi stronami. Zawiera materiały cenne zdjęcia i rysunki które nie weszły do albumowej serii gdyż zostały odnalezione po ich wydaniu. Dodatek dedykowany właścicielom wszystkich trzech tomów.
Read more »W Niemczech systemy metra znajdziemy poza Berlinem także w Norymberdze, Monachium, Hamburgu, Stuttgarcie, Frankfurcie M. i miastach Zagłębia Ruhry. Za pomocą tego przewodnika i zawartych w nim: opisów, map i zdjęć, łatwiej będzie pojąć skalę rozbudowanych sieci metra w tych miastach. Pozycja w języku niemieckim i angielskim.
Read more »
W Niemczech jest tak dużo systemów S-bahn (szybka kolej miejska), że można zrobić o tym specjalny atlas poświęcony mapom takich systemów. Opisano: Berlin, Hamburg, Zagłębie Rurhy, Stuttgart, Lipsk, Drezno, Chemnitz, Kassel i inne.
Read more »