W DNIACH 06.05.24-21.05.24 FIRMA BĘDZIE NIECZYNNA - URLOP / URLAUB / HOLIDAYS .
W DNIACH 06.05.24-21.05.24 FIRMA BĘDZIE NIECZYNNA - URLOP / URLAUB / HOLIDAYS .
II WYDANIE
Tą serią parowozu rozpoczęliśmy cykl poświęcony trakcji parowej. Na prośbę czytelników którym nie udało "załapać się" na pierwsze wydanie, planujemy nowe wydanie. Temat nie został wybrany przypadkowo gdyż parowozy Ty2 (BR52) to najpopularniejsza seria parowozu, w praktyce użytkowana była w całym kraju i w praktycznie każdej roli (pociągi towarowe, osobowe, pospieszne, a także manewry). W zamierzeniu miał to być uniwersalny parowóz który doprowadzi do... Czytaj więcej »
Jakiś czas temu nasze wydawnictwo opublikowało monografię słynnego pruskiego parowozu P 8, znanego z polskich kolei jako seria Ok1. Była to konstrukcja tak genialna, że konstruktorzy pierwszego zamówionego dla PKP parowozu pasażerskiego postanowili wzorować się właśnie na tej lokomotywie. Pozostawiono niezmienione podwozie i silniki parowe, dając nowy, nowocześniejszy kocioł i wygodniejszą dla obsługi budkę maszynisty. Pierwszych pięć maszyn budowanych w niemieckiej wytwórni... Czytaj więcej »
Pruskie parowozy P 8, których konstruktorem był pochodzący z Opola niemiecki inżynier Robert Garbe, to jedna z najgenialniejszych konstrukcji parowozowych w dziejach. Budowana w pierwszych dwóch dekadach XX wieku lokomotywa początkowo była planowana jako parowóz pośpieszny, wkrótce przemianowaną ją jednak na osobową i w takiej roli była znana w całej Europie. W Polsce od początku istnienia PKP aż do lat 70. była podstawowym pojazdem trakcyjnym do lokalnego ruchu pasażerskiego... Czytaj więcej »
II wydanie hitu sprzed 10 lat! Ponownie w sprzedaży monografia Magistrali węglowej - jednej z największych inwestycji II Rzeczpospolitej Polskiej. Znaczenie magistrali było ogromne, nie tylko w dziedzinie gospodarczej, ale również politycznej, społecznej czy nawet militarnej. W istotny sposób wpłynęła na życie dopiero co odrodzonego państwa polskiego. Do dzisiaj pozostaje jedną z najważniejszych w ruchu towarowym linii kolejowej w naszym kraju i należy ze względu na historię... Czytaj więcej »
Galicyjska Kolej Transwersalna powstała pod koniec XIX wieku jako gigantyczna inwestycja Monarchii Austro-Węgierskiej. Mająca prawie 800 km linia łącząca Czadcę z Husiatynem poprzez Żywiec, Suchą Beskidzką, Nowy Sącz, Biecz, Jasło, Krosno, Sanok, Sambor i Stanisławów urzeka do dzisiaj zarówno z powodu przebiegu przez góry i pogórza jak także dzięki architekturze dworców charakterystycznych dla tamtej epoki i jej projektodawców. Bogactwo zamieszczonego w albumie materiału... Czytaj więcej »
Wprowadzamy ofertę tańszego zakupu całej "parowozowej sagi" jaką wydaliśmy: Ty2, Ty43, Ok1, TKt48, Ty4, Ok22 ze zniżką 10% dla osób którzy nie mają żadnego z tych tytułów, a chcieliby mieć wszystkie. Do tej pory nie było takiej możliwości bo zawsze brakowało któregoś z albumów. Teraz chwilowo dostępne są wszystkie. Można to wykorzystać. :)
Czytaj więcej »
Historia kolei w Rzeszowie i na całym Podkarpaciu rozpoczęła się w 1858 roku kiedy to do Rzeszowa doprowadzono linię kolejową z Krakowa. Jeśli interesują Cię jakie były dalsze losy kolei w tym regionie poprzez okres austriacki, burzliwy okres I i II wojny światowej, II Rzeczpospolitej, w czasie PRL-u aż po czasy współczesne to publikacja ta jest dla Ciebie! Książka zawiera ponad 240 zdjęć (niepublikowanych wcześniej!!!), a także schematy układów stacyjnych, statystyki lokomotyw,... Czytaj więcej »
Budowa Magistrali Węglowej była nie tylko wybitnym przedsięwzięciem polskich kolei, ale również największą inwestycją logistyczną w okresie II Rzeczpospolitej Polskiej. Znaczenie magistrali było ogromne, nie tylko w dziedzinie gospodarczej, ale również politycznej, społecznej czy nawet militarnej. W istotny sposób wpłynęła na życie dopiero co odrodzonego państwa polskiego. Do dzisiaj pozostaje jedną z najważniejszych w ruchu towarowym linii kolejowej w naszym kraju. Nareszcie... Czytaj więcej »
Prezentowany Czytelnikowi tom pierwszy opisuje historię kolei piaskowych słowem i dokumentem. Opracowanie niniejsze stanowi pierwszą próbę kompleksowego ujęcia dziejów kolei piaskowych na Śląsku. Do tej pory informacje związane z tym tematem ukazywały się okazjonalnie i dotyczyły tylko wybranych zagadnień. Całość materiału podzielono na dziesięć rozdziałów głównych, z których jeden poświęcono kolejom wąskotorowym, natomiast pozostałe dotyczą kolei normalnotorowych.... Czytaj więcej »
02.11.1845 r. do Gliwic wjechał pierwszy pociąg, korzystając z najstarszej na obecnych ziemiach polskich linii kolejowych z Wrocławia. Położenie na ważnej magistrali kolejowej przyczyniło się do rozkwitu miasta nad Kłodnicą. Przy ciągle rozbudowywanej stacji towarowej powstały dwa duże zakłady naprawcze taboru. Niezależnie od kolei normalnotorowej w Gliwicach funkcjonowała rozbudowana sieć kolei wąskotorowych. Węzeł w Gliwicach to cztery duże stacje, trzy posterunki odgałęźne... Czytaj więcej »