Budowa Magistrali Węglowej była nie tylko wybitnym przedsięwzięciem polskich kolei, ale również największą inwestycją logistyczną w okresie II Rzeczpospolitej Polskiej. Znaczenie magistrali było ogromne, nie tylko w dziedzinie gospodarczej, ale również politycznej, społecznej czy nawet militarnej. W istotny sposób wpłynęła na życie dopiero co odrodzonego państwa polskiego. Do dzisiaj pozostaje jedną z najważniejszych w ruchu towarowym linii kolejowej w naszym kraju. Nareszcie... Czytaj więcej »
II wydanie hitu sprzed 10 lat! Ponownie w sprzedaży monografia Magistrali węglowej - jednej z największych inwestycji II Rzeczpospolitej Polskiej. Znaczenie magistrali było ogromne, nie tylko w dziedzinie gospodarczej, ale również politycznej, społecznej czy nawet militarnej. W istotny sposób wpłynęła na życie dopiero co odrodzonego państwa polskiego. Do dzisiaj pozostaje jedną z najważniejszych w ruchu towarowym linii kolejowej w naszym kraju i należy ze względu na historię... Czytaj więcej »
Dokładna mapa sieci kolejowej Bułgarii. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz linie wąskotorowe i przemysłowe. Węzeł Sofia - powiększony. Na mapie zaznaczono kilometraże i orientacyjne obiekty geograficzne (rzeki, jeziora). Legenda w językach: polskim, angielskim, niemieckim i bułgarskim. Konieczna do wzięcia ze sobą na każdą eskapadę do tego pięknego kraju. Skala mapy 1:1000000.
Czytaj więcej »Pierwsza dokładna mapa sieci kolejowej krajów nadbałtyckich. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz linie wąskotorowe. Niektóre węzły (Wilno, Kowno, Ryga, Tallin i in.) – powiększono. Na mapie zaznaczono kilometraże i orientacyjne obiekty geograficzne (rzeki, jeziora). Legenda w językach: polskim, angielskim, niemieckim, rosyjskim, łotewskim, litewskim i estońskim. Konieczna do wzięcia ze sobą na każdą eskapadę do tego pięknego regionu.... Czytaj więcej »
Pierwsza dokładna mapa sieci kolejowej bardzo ciekawej i zróżnicowanej pod każdym względem Rumunii. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz bardzo wiele linii wąskotorowych. Rumunia to kraj górzysty w którym koleje wąskotorowe np. w przemyśle drzewnym pełniły ogromne znaczenie. Na mapie zaznaczono również linie kolejowe których rozpoczęto budowę a których nie dokończono. Niektóre większe węzły kolejowe (np. Bukareszt, Timisoara, Braila... Czytaj więcej »
Pierwsza mapa sieci kolejowej Serbii, Kosowa, Czarnogóry. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz bardzo wiele linii wąskotorowych. To kraje górzyste w których koleje wąskotorowe np. w przemyśle drzewnym pełniły ogromne znaczenie. Na mapie zaznaczono również linie kolejowe których rozpoczęto budowę a których nie dokończono. Węzeł Belgrad – powiększono. Na mapie zaznaczono kilometraże i orientacyjne obiekty geograficzne (rzeki, jeziora).... Czytaj więcej »
Dokładna mapa sieci kolejowej Węgier i Słowacji. Zawierająca poza obecnymi liniami także te które zostały zlikwidowane oraz bardzo wiele linii wąskotorowych. Niektóre większe węzły kolejowe (np. Budapeszt, Debrecen, Koszyce, Bratislava) – powiększono. Na mapie zaznaczono kilometraże i orientacyjne obiekty geograficzne (rzeki, jeziora). Legenda w językach: polskim, angielskim, niemieckim, słowackim, węgierskim. Konieczna do wzięcia ze sobą na każdą eskapadę do tego pięknego... Czytaj więcej »
Oddajemy do rąk postulowane przez naszych czytelników skrócone wydanie dużego atlasu jaki ukazał się w 2010 roku a którego nakład rozszedł się w ciągu kilku miesięcy. Podobnie jak w „dużym” Atlasie, na arkuszach pokrywających całą Polskę w skali 1:300 000 zamieściliśmy m.in. przebieg wszystkich linii kolejowych istniejących i rozebranych, ze wszystkimi stacjami i przystankami, linie wąskotorowe i przemysłowe, ważniejsze rzeki i miasta, przebieg dawnych granic, a także... Czytaj więcej »
Pruskie parowozy P 8, których konstruktorem był pochodzący z Opola niemiecki inżynier Robert Garbe, to jedna z najgenialniejszych konstrukcji parowozowych w dziejach. Budowana w pierwszych dwóch dekadach XX wieku lokomotywa początkowo była planowana jako parowóz pośpieszny, wkrótce przemianowaną ją jednak na osobową i w takiej roli była znana w całej Europie. W Polsce od początku istnienia PKP aż do lat 70. była podstawowym pojazdem trakcyjnym do lokalnego ruchu pasażerskiego... Czytaj więcej »
Jakiś czas temu nasze wydawnictwo opublikowało monografię słynnego pruskiego parowozu P 8, znanego z polskich kolei jako seria Ok1. Była to konstrukcja tak genialna, że konstruktorzy pierwszego zamówionego dla PKP parowozu pasażerskiego postanowili wzorować się właśnie na tej lokomotywie. Pozostawiono niezmienione podwozie i silniki parowe, dając nowy, nowocześniejszy kocioł i wygodniejszą dla obsługi budkę maszynisty. Pierwszych pięć maszyn budowanych w niemieckiej wytwórni... Czytaj więcej »