Z cukrowni działających przed II wojną światową na dzisiejszym Pomorzu Zachodnim po zakończeniu działań wojennych wybrano do odbudowy trzy cukrownie w: Gryficach, Kluczewie i Szczecinie. Każda cukrownia miała bocznicę normalnotorową, obsługiwaną własnymi parowozami, a później lokomotywami spalinowymi. Ponadto cukrownie w Gryficach i Szczecinie miały bocznice wąskotorowe, a cukrownia w Kluczewie zbudowała sieć kolei wąskotorowych o długości prawie 100 kilometrów. Autor... Read more »
Jakiś czas temu nasze wydawnictwo opublikowało monografię słynnego pruskiego parowozu P 8, znanego z polskich kolei jako seria Ok1. Była to konstrukcja tak genialna, że konstruktorzy pierwszego zamówionego dla PKP parowozu pasażerskiego postanowili wzorować się właśnie na tej lokomotywie. Pozostawiono niezmienione podwozie i silniki parowe, dając nowy, nowocześniejszy kocioł i wygodniejszą dla obsługi budkę maszynisty. Pierwszych pięć maszyn budowanych w niemieckiej wytwórni... Read more »
II WYDANIE
Tą serią parowozu rozpoczęliśmy cykl poświęcony trakcji parowej. Na prośbę czytelników którym nie udało "załapać się" na pierwsze wydanie, planujemy nowe wydanie. Temat nie został wybrany przypadkowo gdyż parowozy Ty2 (BR52) to najpopularniejsza seria parowozu, w praktyce użytkowana była w całym kraju i w praktycznie każdej roli (pociągi towarowe, osobowe, pospieszne, a także manewry). W zamierzeniu miał to być uniwersalny parowóz który doprowadzi do... Read more »
Prezentujemy naszym Czytelnikom prawdziwy rarytas! Każdy z nas wie z różnych publikacji, że po odzyskaniu w 1918 r. przez Polskę niepodległości nasze koleje odziedziczyły po zaborcy rosyjskim jakiś tabor kolejowy. Znane są również zdjęcia z budowy Magistrali Węglowej przedstawiające rosyjskie parowozy przy próbach obciążeniowych wiaduktów. I to wszystko. Cała wiedza o taborze rosyjskim na naszych kolejach to jedna biała plama. Wydawnictwo Eurosprinter postanowiło odsłonić... Read more »
Kolejny tom o malowniczo położonych liniach lokalnych w Małopolsce niestety w części już zlikwidowanych lub pozbawionych planowego ruchu pasażerskiego. Tytuł obejmuje historię linii: Siersza Wodna-Trzebinia-Wadowice-Skawce, Bolęcin-Jaworzno. Jej autor - Marek Ćwikła - pracował nad tym tytułem wiele lat, zbierając źródła, dokumenty i ilustracje w wielu miejscach.
Read more »Wprowadzamy ofertę tańszego zakupu całej "parowozowej sagi" jaką wydaliśmy: Ty2, Ty43, Ok1, TKt48, Ty4, Ok22 ze zniżką 10% dla osób którzy nie mają żadnego z tych tytułów, a chcieliby mieć wszystkie. Do tej pory nie było takiej możliwości bo zawsze brakowało któregoś z albumów. Teraz chwilowo dostępne są wszystkie. Można to wykorzystać. :)
Read more »
W Niemczech jest tak dużo systemów S-bahn (szybka kolej miejska), że można zrobić o tym specjalny atlas poświęcony mapom takich systemów. Opisano: Berlin, Hamburg, Zagłębie Rurhy, Stuttgart, Lipsk, Drezno, Chemnitz, Kassel i inne.
Read more »
Pomysłowo wydany przewodnik komunikacyjny po współczesnym Berlinie. Na 160 stronach zawarto aktualne plany sieci i piękne zdjęcia taboru z dodatkowymi informacjami i charakterystyką poszczególnych systemów: tramwajów, metra i szybkiej kolei miejskiej. Książka dwujęzyczna: angielsko-niemiecka.
Read more »Stolice państw mają zazwyczaj tak rozbudowane systemy komunikacyjne, że aby je zaprezentować w formie map, potrzebują osobnych publikacji. Za pomocą tego przewodnika i zawartych w nim: opisów, map i zdjęć, łatwiej będzie pojąć skalę rozbudowanych sieci komunikacyjnych Londynu. Pozycja w języku niemieckim i angielskim.
Read more »
Galicyjska Kolej Transwersalna powstała pod koniec XIX wieku jako gigantyczna inwestycja Monarchii Austro-Węgierskiej. Mająca prawie 800 km linia łącząca Czadcę z Husiatynem poprzez Żywiec, Suchą Beskidzką, Nowy Sącz, Biecz, Jasło, Krosno, Sanok, Sambor i Stanisławów urzeka do dzisiaj zarówno z powodu przebiegu przez góry i pogórza jak także dzięki architekturze dworców charakterystycznych dla tamtej epoki i jej projektodawców. Bogactwo zamieszczonego w albumie materiału... Read more »