Reprint mapy Dyrekcji Deustche Reichsbahn Danzig 1944. Oryginalny format mapy po rozłożeniu 59 x 84 cm. Na wydruku poza samą mapą kilka ładnych reprintów zdjęć dworców z Pomorza.
Read more »Reprint mapy Dyrekcji Deustche Reichsbahn Stettin 1928. Oryginalny format mapy po rozłożeniu 59 x 84 cm.
Read more »Reprint mapy kolejowej Polski z 1951 r. z zasobów CIA. Warto zwrócić uwagę, że mapa pochodzi sprzed korekty granic w 1953 r. między Polską, a ZSRR, na mapie wyraźnie zaznaczono uszkodzone w czasie wojny mosty. Do mapy dołączony reprint CIA z opisem mostów które strona polska odbudowywała lub zamierzała odbudować. Nazwy miejscowości na Ziemiach Odzyskanych jeszcze po niemiecku.
Read more »Reprint mapy kolejowej kolei Rosji z 1898 r.
Read more »Prezentujemy naszym Czytelnikom prawdziwy rarytas! Każdy z nas wie z różnych publikacji, że po odzyskaniu w 1918 r. przez Polskę niepodległości nasze koleje odziedziczyły po zaborcy rosyjskim jakiś tabor kolejowy. Znane są również zdjęcia z budowy Magistrali Węglowej przedstawiające rosyjskie parowozy przy próbach obciążeniowych wiaduktów. I to wszystko. Cała wiedza o taborze rosyjskim na naszych kolejach to jedna biała plama. Wydawnictwo Eurosprinter postanowiło odsłonić... Read more »
Dzieje transportu szynowego w Rudzie Śląskiej przedstawione w bogato ilustrowanym albumie, zawierającym ponad 900 fotografii w większości nie publikowanych. Wysoce staranny dobór materiału, pozwala na dokładne zapoznanie się z niewątpliwie ciekawą historią kolei żelaznej oraz tramwajów w Rudzie Śląskiej. 15 listopada 1845 r., budowana od Wrocławia do Mysłowic Kolej Górnośląska, dotarła do Rudy i Chebzia ― obecnych dzielnic miasta. Fakt ten zapoczątkował w kolejnych... Read more »
W Niemczech jest tak dużo systemów S-bahn (szybka kolej miejska), że można zrobić o tym specjalny atlas poświęcony mapom takich systemów. Opisano: Berlin, Hamburg, Zagłębie Rurhy, Stuttgart, Lipsk, Drezno, Chemnitz, Kassel i inne.
Read more »
Monografia parowozu TKt48 zwanego „tekatką”, „osiołkiem” lub „uszatkiem”. Parowóz ten od początku projektowany jako lokomotywa do pociągów osobowych otrzymał oznaczenie parowozu towarowego, gdyż średnica kół była o kilka centymetrów mniejsza, niż to przewidywały normy dla parowozów pasażerskich. Przez kilka dekad maszyny te pracowały w ruchu aglomeracyjnym, na liniach drugorzędnych, a szczególnie na trasach górskich i podgórskich. Parowozy tej serii dotrwały... Read more »
II WYDANIE
Tą serią parowozu rozpoczęliśmy cykl poświęcony trakcji parowej. Na prośbę czytelników którym nie udało "załapać się" na pierwsze wydanie, planujemy nowe wydanie. Temat nie został wybrany przypadkowo gdyż parowozy Ty2 (BR52) to najpopularniejsza seria parowozu, w praktyce użytkowana była w całym kraju i w praktycznie każdej roli (pociągi towarowe, osobowe, pospieszne, a także manewry). W zamierzeniu miał to być uniwersalny parowóz który doprowadzi do... Read more »
Dostępna jest najnowsza monografia z naszej serii poświęconej parowozom. Tym razem jest to wyczerpująca monografia jednego z najsilniejszych parowozów na sieci PKP i jednej z nielicznych konstrukcji trzycylindrowych eksploatowanych przez nasze koleje — niemieckiego parowozu BR 44, na kolejach niemieckich noszącego przydomek „Jumbo” (Słoń). Przedstawimy interesującą genezę powstania tej lokomotywy i jej służbę na kolejach niemieckich, opis konstrukcji i wyczerpujące statystyki.... Read more »