Prezentujemy państwu najnowszą 11. edycję Atlasu kolejowego Niemiec. Na ok. 256 stronach znajdą państwo mapy sieci kolejowej wraz z bocznicami, kolejami wąskotorowymi i prywatnymi w skali 1:300 000. Są zaznaczone także linie zlikwidowane, koleje linowe, kilometraż, kolejowe przeprawy promowe, tunele i inne ciekawostki. Poza mapami głównymi kilkadziesiąt największych węzłów kolejowych w większej skali 1:100 000. W tej edycji także wiele ogólnoniemieckich map tematycznych. Legenda... Read more »
Prezentujemy państwu najnowszą edycję Atlasu kolejowego Szwajcarii. Na 106 stronach znajdą państwo mapy sieci kolejowej wraz z bocznicami, kolejami wąskotorowymi i prywatnymi w skali 1:150 000. Są zaznaczone także linie zlikwidowane, koleje linowe i zębate, stacje przeładunkowe tirów, kilometraż, tunele i inne ciekawostki. Poza mapami głównymi przedstawiono również węzły kolejowe w większej skali - 1:50 000. W tej edycji także wiele ogólnoniemieckich map tematycznych. Legenda... Read more »
Książka poświęcona atrakcyjnym i rozległym kolejom leśnym w Frauneland w Austrii których właścicielem był wybitny hrabia Karol Antoni Lanckoroński - polski hrabia powiązany z dworem austriackim. W Polsce był znany jako historyk sztuki lobbujący za ochroną obiektów zabytkowych. Posiadał wiele nieruchomości i ziem. Szybko dostrzegł możliwości jakie daje kolej wąskotorowa która umożliwiała transport drewna. Ważną część tej publikacji stanowi wiele fotografii, planów... Read more »
Publikacja poświęcona kolejom wąskotorowym Bośni-Hercegowiny. Górzyste kraje dawnej Jugosławii słyną z pięknych górskich krajobrazów. W tym krajobrazie w czasach austro-węgierskich wybudowano wiele linii wąskotorowych w tym jedną z najsłynniejszych z z Sarajewa do Ploce. Autor, znawca parowozów Keith Chester zebrał ok. 500 świetnych jakościowo ilustracji. Wspaniałe zdjęcia, dokładne mapy, statystyki taboru - doskonały prezent dla pasjonatów zagranicznych wąskotorówek.... Read more »
W latach 1966-1975 koleje b. NRD zakupiły w Związku Radzieckim łącznie 378 lokomotyw M62 co było odpowiedzią na powolny koniec epoki parowozów w ruchu towarowym. W dodatku kraje RWPG były zobowiązane do tego aby ciężkie lokmomotywy spalinowe kupować w ZSRR. Niemcy nazywali je "Taiga-Trommel". Stały się takimi samymi legendami tamtejszych żelażnych szlaków jak w Polsce "Gagariny". Książka świetnie wydana z ogromną ilością fotografii, statystykami i danymi technicznymi. W... Read more »