Opis produktu | |
Autor | M. Stiasny R. Stankiewicz |
---|---|
Wydawca | Eurosprinter |
Wydanie | pierwsze |
ISBN | 978-83-931006-3-7 |
Stron | 128 |
Format | A4 |
Oprawa | miękka + skrzydełka |
Ilość zdjęć | brak |
Waga | 0,6 kg |
Premiera | 01.06.2011 |
Summary |
Oddajemy do rąk postulowane przez naszych czytelników skrócone wydanie dużego atlasu jaki ukazał się w 2010 roku a którego nakład rozszedł się w ciągu kilku miesięcy. Podobnie jak w „dużym” Atlasie, na arkuszach pokrywających całą Polskę w skali 1:300 000 zamieściliśmy m.in. przebieg wszystkich linii kolejowych istniejących i rozebranych, ze wszystkimi stacjami i przystankami, linie wąskotorowe i przemysłowe, ważniejsze rzeki i miasta, przebieg dawnych granic, a także lokalizację najciekawszych obiektów kolejowych i innych obiektów będących potencjalnym obiektem zainteresowań. Wybrane węzły przedstawiliśmy w powiększeniu pozwalającym lepiej zorientować się w nieraz bardzo skomplikowanych, wielopoziomowych węzłach lub prześledzić historię ich powstania. W niniejszym wydaniu dołożyliśmy wszelkich starań, by zlikwidować zauważone nieprawidłowości z Atlasu linii kolejowych Polski 2010. Ponieważ ta wersja jest pomyślana jako „podróżnicza” (4 x lżejsza od dużego atlasu!) zawiera kilka przydatnych elementów takich jak np. legenda otwierana na zewnątrz w czasie przeglądania map, mapa podróżnika na której każdy może zaznaczać swoje ulubione trasy albo linie którymi miał okazję jechać oraz strona na notatki. Okładka mimo, że nie jest twarda dzięki wzmocnieniom skrzydełek stanowi niezłe zabezpieczenie przed zagięciami rogów. Atlas opracowany został z myślą o osobach operujących językami: polskim, angielskim, niemieckim i czeskim. Dzięki dużemu nakładowi udało się ustalić bardzo atrakcyjną cenę tak aby publikacja ta była dostępna także dla młodych pasjonatów kolei.
Stefan Ryba
2011-06-11 09:27
Z calym szacunkiem i uznaniem dla tworcow atlasu, ale czy ktos z was byl w Bytomiu bobrku? Troche inaczej przebiegaja tam tory zza elektrowni szombierki niz narysowano na mapie:-) Tor zza elektrowni (od strony Bytomia) okraza elektrownie, wznosi sie i stalowym wiaduktem (nad torem karb-orzegow)wchodzi w stacje tuz przed nastawnia BBk Taki jest fizyczny przynajmniej stan pozostalosci.
Tomasz Kołodziej
2013-11-06 22:51
Super Atlas dla prawdziwego pasjonata kolejnictwa dobrze i szczegółowo opracowany.